Liigu edasi põhisisu juurde
Tähtis teade!
Rinnapiimaga toitmine on parim lapse tervislikuks kasvamiseks ja arenemiseks. Ema hea toitumine aitab tagada rinnapiima piisava koguse ja kvaliteedi. Liigne pudelist toitmise kasutamine kas osaliselt või täielikult, või muude täiendavate toitude ja jookidega võib avaldada negatiivset mõju rinnaga toitmisele, mis võib olla pöördumatu. Konsulteerige oma arstiga ja ka arutage sotsiaal ja finantsmõju enne kui otsustate hakata kasutama rinnapiima asendajaid või kui teil on probleeme rinnaga toitmisel. Järgige hoolikalt rinnapiimaasendajate või ka muude täiendavate toitude ja jookide valmistamise ja säilitamise juhiseid, ebaõige või mittevajalik kasutamine võib olla tervist kahjustav.
Soovitusi teise trimestri beebipuhkuseks

Soovitusi teise trimestri beebipuhkuseks

Praguseks hetkeks olete ilmselt harjunud muutustega, mis raseduse esimesel trimestril teie kehas toimusid. Käes on aeg ennast poputada. Nautige lõõgastavat puhkust, kuna aeg iseendale, mille jooksul kogeda rahu ja tunnet, et kõik on jälle normaalne, on täpselt sama oluline kui rasedus!

Tagamaks, et beebipuhkus kulgeks sujuvalt, on oluline, et võtaksite arvesse mõningaid asjaolusid, näiteks parimat reisile mineku aega, kui kaugele reisida, sihtkoha valikut ja paljut muud.

Plaanige see õigele ajale

Teine trimester võib puhkusele minekuks parim aeg olla. Teie kõht pole veel liiga suureks paisunud ning tunnete end emotsionaalselt ja füüsiliselt paremini, nii et reis saab lõbus olema.

Vältige kaugeid sihtkohti ja väsitavaid tegevusi

Hoidke oma seiklusjanu veidi tagasi ning ärge kippuge karmidesse, avastamata ja eksootilistesse kohtadesse. Valige paikade seast, mis teid füüsiliselt ära ei kurna.

Valige rahulik ja lõõgastav sihtkoht

Beebipuhkus on ideaalne aeg lõõgastumiseks. Selleks sobib kõige paremini sihtkoht, kus käib vähem rahvast, näiteks rand või mägismaa.

Valmistuge reisiks ette

Kas olete otsustanud, kuidas sihtkohta reisida? Misiganes transpordiviisi te ka ei valiks, peaksid emad ja isad reisiks korralikult ette valmistuma. Siin on mõned soovitused, millega oleks hea arvestada:
 

  • Kui otsustate rongireisi kasuks:
    • Hoolitsege selle eest, et teil oleks reisi jooksul mugav istekoht. Võimaluse korral ostke kõrgema klassi pilet, mis võimaldab teile suurema ja mugavama istme.
    • Valige tualeti läheduses asuv istkeoht.
    • Ärge tassige raskeid esemeid. Jätke need tulevase isa hooleks või makske uksehoidjale, et ta teie eest kohvreid kannaks.
    • Võtke pikale reisile kaasa padi või tekk, et rongis mugavalt puhata.
    • Tõuske kord tunnis püsti ja liikuge ringi, et vältida pikast istumisest tingitud trombide ohtu.
    • Võtke kaasa oma suupisted, näiteks tükeldatud puu- ja juurvili. Samuti varuge piisavalt vett.
  • Kui reisite lennukiga:
    • Kontrollige enne pileti ostmist lennufirma reegleid. Igal firmal on rasedate reisijate kohta oma reeglid.
    • Kandke avaraid ja mugavaid riideid, mis lasevad teil vabalt ringi liikuda.
    • Varuge kilekotte juhuks, kui teil lennu jooksul süda pahaks peaks minema.
    • Võtke kaasa oma suupisted, näiteks tükeldatud puu- ja juurvili, juhuks kui teile ei meeldi lennul pakutav toit.
    • Ärge muretsege lennujaama turvakontrolli masina pärast. See ei kasuta röntgenkiiri ning on teie lapse jaoks turvaline.
    • Valige tualeti läheduses asuv istekoht.
    • Liigutage iga 15 minuti tagant oma käsi ja jalgu (tehes pahkluu-, randme- ja sõrmeringe), et ennetada krampide ja veretrombide teket.
  • Kui reisite autoga:
    • Võimaluse korral ärge juhtige autot ning laske oma elukaaslasel roolis olla. Kui peate siiski autot juhtima, jätke rooli ja oma kõhu vahele vähemalt 25 cm ruumi.
    • Kinnitage turvavöö õigesti, viies ülemise rihma oma õla juurest mööda kõhu külge alla. Teise rihmaga kinnitage kõhu alaosa ning puusad. Ärge jätke rihma otse oma kõhule, kuna äkilised raputused võivad teile ja lapsele kahju teha.
    • Tehke iga 2 tunni järel paus ja venitage lihaseid, et krampide ja veretrombide teket ennetada.
    • Istuge võimalikult mugavalt (võimaluse korral sirutage jalgu) ning võtke kaasa padi, et reisi jooksul oma selga toetada.

Uurige kliinikute ja haiglate kohta

Enne reisile minekut pange kirja lähimate kliinikute ja haiglate aadressid ja telefoninumbrid. Sel viisil olete puhkuse jooksul kõigiks ootamatusteks valmis.

Arutage puhkuseplaane oma günekoloogiga

Kui olete õige sihtkoha ja reisiaja välja valinud, rääkige sellest oma günekoloogiga, et saada teavet selle kohta, mida puhkuse jooksul vältima peaksite ja mida teil teha tuleks. Võtke oma meditsiinilised dokumendid reisile kaasa, juhuks kui peaksite haiglasse sattuma.

Näidake oma kõhtu!

Kui hotelli saabute, näidake julgelt oma rasedakõhtu. Kunagi ei või teada – äkki pakub hotell rasedatele eriteenuseid ja -programme. Ning loomulikult pole vaja teile meelde tuletada, et teeksite reisi jooksul kaunitest paikadest pilte ning koguksite need fotoalbumisse kokku! Tehke aga kindlasti ka oma kõhust ilusaid pilte. Lõppude lõpuks on see sama oluline kui vaatamisväärsused, mida reisil näete!