Liigu edasi põhisisu juurde
Tähtis teade!
Rinnapiimaga toitmine on parim lapse tervislikuks kasvamiseks ja arenemiseks. Ema hea toitumine aitab tagada rinnapiima piisava koguse ja kvaliteedi. Liigne pudelist toitmise kasutamine kas osaliselt või täielikult, või muude täiendavate toitude ja jookidega võib avaldada negatiivset mõju rinnaga toitmisele, mis võib olla pöördumatu. Konsulteerige oma arstiga ja ka arutage sotsiaal ja finantsmõju enne kui otsustate hakata kasutama rinnapiima asendajaid või kui teil on probleeme rinnaga toitmisel. Järgige hoolikalt rinnapiimaasendajate või ka muude täiendavate toitude ja jookide valmistamise ja säilitamise juhiseid, ebaõige või mittevajalik kasutamine võib olla tervist kahjustav.
8 soovitust teie lapse seedesüsteemi arendamiseks

8 soovitust teie lapse seedesüsteemi arendamiseks

Halvad toitumisharjumused võivad teie lapsele seedimisprobleeme tekitada. Vaatame, kuidas neid kiiresti lahendada, muutes pisut oma söömisharjumusi ja elustiili
Palun rohkem kiudaineid!

1. Palun rohkem kiudaineid!

Kiudainerikkad toidud nagu teraviljad ning puu- ja köögivili suudavad seedesüsteemiga imet teha. 1-3 aastased väikelapsed peaksid päevas sööma 19 grammi valku, nii et serveerige neile kuhjaga õunu, vaarikaid ja täisteraleiba.

Füüsiline aktiivsus

2. Füüsiline aktiivsus

Liikumine on väga kasulik teie lapse üldisele heaolule, aga lisaks mängib see võtmerolli ka normaalses seedimises. Eelistage kerget ja lõbusat liikumist, aga hoolitsege selle eest, et laps liiguks piisavalt – see aitab kaasa toidu liikumisele läbi lapse seedekulgla ning soodustab seedimist.

Piisavalt vedelikke

3. Piisavalt vedelikke

Vedeliku tarbimine on lapse hea tervise jaoks oluline. Et klaas vett lapse jaoks isuäratavam oleks, lisage sellele maitset, kasutades värskeid puuvilju (näiteks sidrunit) või marju.

Rohkem toidukordi, väiksemad portsjonid

4. Rohkem toidukordi, väiksemad portsjonid

Veel üks hea trikk on süüa päeva jooksul sagedamini, aga väiksemaid eineid. Tänu sellele on väiksem tõenäosus, et lapsel tekivad puhitused ja nendest tulenev ebamugavustunne. Lisaks aitab see vältida lapse seedesüsteemi ülekoormamist suurte toiduportsjonitega.

"Ei!" ülesöömisele

5. "Ei!" ülesöömisele

Hoidke oma lapse söömisharjumustel silm peal ja jälgige, et ta ei sööks liiga kiiresti ja sellest tulenevalt liiga palju. Väljas söömas käies mõõtke portsjonid välja, et laps liiga palju ei sööks, kuna siis on seedesüsteemil lihtsam oma tööd teha.

Palju ensüüme

6. Palju ensüüme

Meie kehad toodavad ensüüme, mis aitavad meil toitu lõhustada. Neid ensüüme leidub ka meie süljes, mistõttu peaksite alati lapsele rõhutama, et toitu tuleb korralikult mäluda, et see ensüümidega katta. Looduslikud alternatiivid on ka papaiad, mangod, mesi ja ananassid.

Toidud, mida vältida

7. Toidud, mida vältida

Töödeldud toidus (näiteks konservidena müüdav valmistoit ja magusad näksid) pole enamasti piisavalt toitaineid, kiudaineid ega ensüüme. Samuti on need täis transrasvu ning muid säilitusaineid, mis regulaarsel tarbimisel võivad põhjustada kõhukinnisust ja vaegtoitumist. Proovige oma lapsele selle asemel küllaga puu- ja köögivilja pakkuda – tema seedekulglale on see ainult kasuks.

Olge eeskujuks

8. Olge eeskujuks

Lapsed jäljendavad teiste eeskuju. Sööge võimalikult tervislikult ning tehke koos perega trenni – need harjumused on täiskasvanutele täpselt sama kasulikud kui lastele. Lisaks aitab see teil oma lapsega lähedust luua ning lisab pereelule tervisliku aspekti.